Зміст навчального матеріалу знайомить учнів із представникам флори і фауни рідного краю; умовами існуванні, які необхідні для жи­вих істот; елементарними відомостями про взає­модію живої та неживої природи; значенням при­роди в житті людини; вчить учнів орієнтуватися в найближчому природному середовищі.

Практичні роботи проводять як у приміщенні (кабінеті), так і в куточку живої природи та безпо­середньо на природі.

У кабінеті передбачається робота з розвитку вмінь встановлювати причинно-наслідкові зв’яз­ки в природі, проведення елементарних дослідів; у куточку живої природи –  розвиток умінь і нави­чок догляду за рослинами та тваринами, проведен­ня фенологічних спостережень.

Практичні заняття на природі сприяють роз­витку в юннатів практичних природоохоронних умінь (годування птахів узимку, участь в акціях «Синичка», «Годівничка», «Пролісок»).

Виготовляючи гербарії, колекції, різні само­робні експонати, діти вчаться працювати з при­родним матеріалом, що, в свою чергу, допомагає формувати естетичні поняття, бережливе ставлен­ня до природи.

У програмі заплановано використання різно­манітних форм і методів подачі матеріалу. Форми організації навчального (ігрового) простору - гру­пова і міжгрупова взаємодія.

Організаційні форми: екскурсія, відеолекторій, конкурс, акція, практична робота тощо.

Проводяться вистави ма­люнків, виробів з природного матеріалу, інсцену­вання казок, тематичних вечорів, участь у масо­вих всеукраїнських природоохоронних заходах «Птах року», «Міжнародний день Землі», «Всесвітні дні обліку птахів» тощо.