Зміст навчального матеріалу знайомить учнів із представникам флори і фауни рідного краю; умовами існуванні, які необхідні для живих істот; елементарними відомостями про взаємодію живої та неживої природи; значенням природи в житті людини; вчить учнів орієнтуватися в найближчому природному середовищі.
Практичні роботи проводять як у приміщенні (кабінеті), так і в куточку живої природи та безпосередньо на природі.
У кабінеті передбачається робота з розвитку вмінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в природі, проведення елементарних дослідів; у куточку живої природи – розвиток умінь і навичок догляду за рослинами та тваринами, проведення фенологічних спостережень.
Практичні заняття на природі сприяють розвитку в юннатів практичних природоохоронних умінь (годування птахів узимку, участь в акціях «Синичка», «Годівничка», «Пролісок»).
Виготовляючи гербарії, колекції, різні саморобні експонати, діти вчаться працювати з природним матеріалом, що, в свою чергу, допомагає формувати естетичні поняття, бережливе ставлення до природи.
У програмі заплановано використання різноманітних форм і методів подачі матеріалу. Форми організації навчального (ігрового) простору - групова і міжгрупова взаємодія.
Організаційні форми: екскурсія, відеолекторій, конкурс, акція, практична робота тощо.
Проводяться вистави малюнків, виробів з природного матеріалу, інсценування казок, тематичних вечорів, участь у масових всеукраїнських природоохоронних заходах «Птах року», «Міжнародний день Землі», «Всесвітні дні обліку птахів» тощо.